Postroddens dag

Hej! Man firar ju Postrddens dag till minne av alla som åkt över Ålands hav med post för ca 150 år sedan. Nu har man gjort det i 40 år och därför var det ett sångskådespel som handlade om Postrodde tiden. Jag och andra barn och vuxna var med. Det var en av de roligaste sakerna jag någonsin gjort!! När vi kom dit gick vi in i omklädningsrummen men sen när vi skulle ut var det massor med gubbar och tanter som stod och höll tal, så vi fick vänta jättelänge! Men annars gick det bra. Den ända missen var att orkestern började spela "Ålands
havets ros" istället för "Eckerö valsen". Men jag saknar alla jättemycket redan, men vi kanske skulle göra samma sak i höst som tur är!!
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

filippalouisa.blogg.se

Välkomna till min blogg! Ni kommer att få läsa om min vardag, musik, när jag uppträder, mina drömmar och massa annat skoj!

RSS 2.0